torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Fröjd vinner Hörselskadades Riksförbund

Publicerad: 28 maj 2014, 12:05

Webbyrån Fröjd har fått uppdraget att utveckla alla webbplatser för Hörselskadades Riksförbund, HRF, hrf.se, horsellinjen.se och auris.nu

Ämnen i artikeln:

ByråvalAnna Gullstrand

KB

Karl-Johan Byttner


- Vi valde Fröjd för att vi gillade många av deras tidigare webbprojekt,  de kändes moderna och väl genomförda. Vi upplever att Fröjd ligger i  framkant inom det digitala, är nyfikna och har bra omvärldskoll, säger  Erika Westman, kommunikatör på HRF i en kommentar.

Samarbetet har  redan inletts och först ut är en mobilanpassad design för  Hörsellinjen.se, där privatpersoner kan få svar om olika hörselskador,  hjälpmedel och hörselvård.

- Vi ser fram emot att lyfta HRF:s  identiteter och användarupplevelser till en ny nivå, samtidigt som vi  når upp till de höga krav som förbundet har på tillgänglighet, säger  Anna Gullstrand, VD på Fröjd

Hon uppger att Fröjd under våren även vunnit kunder som Visit Sweden och Sveriges Arkitekter.

HRF har 300 000 medlemmar.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev