Byråval
Fröjd vinner Hörselskadades Riksförbund
Publicerad: 28 maj 2014, 12:05
Webbyrån Fröjd har fått uppdraget att utveckla alla webbplatser för Hörselskadades Riksförbund, HRF, hrf.se, horsellinjen.se och auris.nu
KB
Karl-Johan Byttner
- Vi valde Fröjd för att vi gillade många av deras tidigare webbprojekt, de kändes moderna och väl genomförda. Vi upplever att Fröjd ligger i framkant inom det digitala, är nyfikna och har bra omvärldskoll, säger Erika Westman, kommunikatör på HRF i en kommentar.
Samarbetet har redan inletts och först ut är en mobilanpassad design för Hörsellinjen.se, där privatpersoner kan få svar om olika hörselskador, hjälpmedel och hörselvård.
- Vi ser fram emot att lyfta HRF:s identiteter och användarupplevelser till en ny nivå, samtidigt som vi når upp till de höga krav som förbundet har på tillgänglighet, säger Anna Gullstrand, VD på Fröjd
Hon uppger att Fröjd under våren även vunnit kunder som Visit Sweden och Sveriges Arkitekter.
HRF har 300 000 medlemmar.