Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Fröjd vinner pitch för Transportföretagen

Publicerad: 30 november 2021, 12:48

Bransch- och arbetsgivarorganisationen Transportföretagen väljer Fröjd för att utveckla webbplatsen.


Ämnen i artikeln:

FröjdTransportföretagenDigital kommunikation

Över 9200 medlemsföretag är anslutna och man sysselsätter totalt 204 700 anställda. Webbplatsen ska nu vidareutvecklas av digitalbyrån Fröjd, som bland annat ska stärka användarupplevelsen.

– Vi ser fram emot att inleda samarbetet med en otroligt kompetent uppdragsgivare och tillsammans stärka fokuset på UX, men också att inleda ett datadrivet arbetssätt för att optimera användarupplevelsen, säger Emmilie Ruthér, business director på Fröjd.

Från Transportföretagens sida är man nöjd med pitchen. 

– Transportföretagen är den samlande rösten för den svenska transportnäringen. Nu fortsätter vi vidareutveckla och optimera vår webbplats transportföretagen.se för att sätta användarna i fokus, höja relevansen på vårt innehåll och arbeta än mer datadrivet. Vi fortsätter att marknadsföra och lyfta fram transportbranschens frågor under 2022 så vi behöver vassa digitala plattformar, säger Minna Rahko, web manager på Transportföretagen.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.