Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Fryshuset vinner Gullers Grupp

Publicerad: 1 april 2019, 11:28

Från vänster: Lucella Bergström (Fryshuset), Johan Yilmaz, Aynur Isayeva, Joel Callegari (Gullers Grupp) och Karl Bjurman (Fryshuset)

Foto: Louise Helmfrid

Fryshuset och Gullers Grupp börjar samarbeta för att aktivera unga och erbjuda dem verktyg för förändring, framförallt på den digitala arenan.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerGullers Grupp

I över 35 år har Fryshuset jobbat med att aktivera unga i över 35 år. De driver bland annat skola, folkhögskola och fritidsverksamheter. Nu väljer Fryshuset att inleda ett samarbete med Gullers Grupp för att tillsammans skapa nya initiativ där ungdomars röst i samhället kan stärkas genom nya initiativ.

– Unga bär på drömmar och viktiga budskap. Genom samarbetet med Gullers grupp vill Fryshuset stärka ungas möjlighet att uttrycka sig och nå ut med sina budskap i det digitala landskapet. Vi hoppas också att samarbetet ska leda till att fler unga får upp ögonen för en potentiell framtid inom kommunikationsbranschen, säger Lucella Bergström på Fryshuset.

I samarbete med Fryshuset kommer Gullers Grupp nu åka på turné och erbjuda endagskurser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Under endagskurserna får deltagarna verktyg för att bemästra spridning och personligt varumärke på den digitala arenan. I höstas genomförde Gullers Grupp KOM POPUP där byrån öppnade branschen för unga i sorstadsregionerna genom föreläsningar, workshops och mentorskap.

– Vi har ett beprövat format som aktiverar unga och har haft deltagare som rest över en timme och från närliggande städer för att delta på våra kurser. Tillsammans med Fryshuset kan vi nu skala upp detta, samtidigt som vi arbetar fram andra intressanta idéer och koncept för unga. Över tre decenniers kunskap på vardera håll, det kommer föda nya idéer om hur vi kan stärka och lyfta unga som en viktig grupp i samhället, säger Aynur Isayeva på Gullers Grupp i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PR-ByråerGullers Grupp

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.