Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Funktion istället för utseende i Twilfits underklädeskampanj

Publicerad: 23 April 2018, 14:14

Twilfit nya koncept handlar om vem du är snarare än hur du ser ut. Bakom idén står Prime.


Ämnen i artikeln:

TwilfitUnited MindsPrimePR-Byråer

Förr om åren har Twilfit gjort klassisk underklädesreklam som ibland fått kritik för att vara objektifierande och sexistisk. Men varumärket har tänkt om. Det nya konceptet riktar blicken mer på kvinnors liv och mindre på hur de ser ut. Istället för att fokusera på utseende väljer kedjan att prata om underklädernas centrala roll i våra liv.
– Att tapetsera stan med avklädda modeller vore att ta ett stort steg bakåt, det måste gå att sälja underkläder och bikinis på andra sätt. It will fit your life handlar om att sätta produkterna i ett sammanhang, och inte bara kroppen de sitter på, säger Hanna Belander, kreatör på Prime /United Minds som ligger bakom kampanjen.


För Twilfit innebär kampanjen även ett återtåg till det rörliga mediet.
– Det känns jättekul att rulla ut ett nytt koncept för Twilfit, och särskilt kul eftersom vi har gjort film igen för första gången på många år. Först och främst handlar det om en ny, modernare look & feel, men framåt kommer det också bli tydligare med vad vi står för och varför man ska handla hos oss. Det har också hänt mycket i vårt sortiment vilket vi vill spegla i vårt nya koncept. Kampanjen är en viktig del i vår satsning på e-handel, kommenterar Åsa Bergendorf, marknadschef på Twilfit.

Arbetsgrupp:
Åsa Bergendorf, Marknadschef Twilfit
Evelina Donatello, Marknadsassistent Twilfit
Sofia Ragnar, Originalare Twilfit
Hanna Belander, Kreatör Prime/United minds
Markus Klang, Kreatör Prime/United minds
Patrik Söder, Kundansvarig Prime/United minds
Karin Ridderheim, Planner Prime/United minds

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.