Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 15 maj 2017, 11:25
Dora Streiffert och Erik Wallin
Trigger Stockholms tar hem fyra nya uppdragsgivare, alltifrån internationella marknadsledare till nordiska startups.
Bland de nya kunder återfinns pensionsbolaget SPP, där Trigger Stockholm fått i uppdrag att ta fram en contentstrategi för bolagets hållbarhetsfokus.
Byrån har också anlitats som rådgivare av den svenska startupen Matspar, som erbjuder prisjämförelse av matvaror online.
I kundlistan finns även Mercuri Urval, som är en global ledare inom Executive Search, Professional Recruitment och Talent Advisory. I samband med företagets 50-årsjubileum ska Trigger Stockholm stärka varumärkets position såväl internt som externt på global nivå.
Avslutningsvis har den nordiska startupen Hudya valt Trigger Stockholm som byrå efter en pitch. Uppdraget är brett och består bland annat av affärsutveckling, produktutveckling och positionering av varumärket. Via en digital plattform och med hjälp av digital co-creation ska Hudya tillsammans med sina kunder utveckla tjänster inom bland annat el, telefoni och försäkring, med transparenta prismodeller och schyssta villkor.
– Vi är väldigt glada över samarbetet med våra kunder. Mixen av stora internationella företag och innovativa startups är något vi tycker är särskilt kul på många sätt. Spännande är också bredden i flera av uppdragen, där vi tar det helhetsperspektiv kring affären och varumärket som vi tror krävs för att på riktigt kunna stärka en verksamhet på lång sikt, säger Dora Streiffert, vd för Trigger Stockholm i ett pressmeddelande.