Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Gant inleder samarbete med Nord DDB

Publicerad: 10 December 2019, 10:10

Nord DDB får uppdraget att förstärka Gants befintliga position men även se till att stärka målgruppens emotionella band till varumärket.


Ämnen i artikeln:

GantNord DDB

Nord DDB är Gants nya kommunikationspartner. Uppdraget är internationellt men Nord DDB kommer jobba mot Gants svenska huvudkontor. Uppdraget är både strategiskt och kreativt där Gant vill stärka sin position inom både hållbarhet och livsstil.

–Nord DDB’s kombination av affärsförståelse och populärkulturella expertis känns som en ”perfect match” för oss som måste ta nästa steg varumärkesmässigt likväl för att växa på våra 70 marknader, säger Eleonore Säll, EVP Global Brand på Gant.

Under hösten har Nord DDB jobbat med att uppdatera Gants varumärkesstrategi och tillsammans med inhouse-byrån tagit fram ett koncept för varumärkets hållbarhetsstrategi.

– Gant har ett otroligt starkt arv och har alltid drivit klädbranschen framåt med både innovationer inom kommunikation och produkt och en väldigt ambitiös syn på hållbarhet. Teamet på HQ i Stockholm har en modern syn på hur vi kan skriva nästa kapitel i Gants historia och vi ser verkligen fram emot att göra detta tillsammans, säger Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB Stockholm.

Gant har tidigare satsat hårt på branded content, bland annat genom Youtube-serien ”Couple Thinkers” och dokumentärfilmen ”Flipping the ladder” där Gant ville ta ett grepp om det moderna arbetslivet.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GantNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.