Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Garbergs och Jung vinner Prisjakt

Publicerad: 8 Juli 2016, 09:02

Linda Renulf, Carl Vult von Steyern och Jimmy Rodhelind.

Jung och Garbergs Malmö får uppdraget att Schibsteds prisjämförelsesajt


Ämnen i artikeln:

JungGarbergsPrisjakt

Prisjakt, Sveriges största sajt vad gäller att jämföra priser, vill skaka av sig den snäva associeringen med teknikvaror. Efter en pitch under våren har man beslutat vilka reklambyråer som ska omarbeta kommunikationen, och valet föll på Jung och Garbergs.
– I dag tänker nog många fortfarande på mobiltelefoner eller vitvaror när de tänker på prisjämförelser. Men det är inte lika många som vet att de även kan spara pengar på dyra skönhetsprodukter eller träningsprylar. När svenskarna börjar e-handla allt mer vill vi få dem att få upp ögonen för att de kan spara pengar på nästan allt genom att prisjämföra. Vi har därför valt att börja jobba med två av Sveriges absolut bästa byråer och vi ser framemot samarbetet framöver, kommenterar Carl Vult von Steyern, Sverigechef, Prisjakt.

Linda Renulf, Kundansvarig Garbergs Malmö, berättar i en presreleave att hon är stolt över det nya förtroendet och Jimmy Rodhelind, vd på Jung, kommenterar händelsen på följande vis:
– Vare sig man ska köpa en mascara eller en mikrovågsugn tycker vi att Prisjakt är en tjänst som skapar faktisk skillnad för människor i dag. Dessutom har de väldigt spännande data som vi tillsammans kan omvandla till intressanta insikter både för den enskilde konsumenten och för allmänheten och på så sätt skapa kommunikation i förtjänta kanaler som både är relevant och meningsfull för människor.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

JungGarbergsPrisjakt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.