Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Gärsnäs satsar på D2C – anlitar Grand Relations för kommunikationsstrategin

Publicerad: 11 Januari 2021, 13:08

Gärsnäs grundades 1893 i sydöstra Skåne. I dag jobbar ett 50-tal medarbetare på företaget.

För första gången sedan 1893 ska möbeltillverkaren Gärsnäs sälja sina produkter direkt mot konsument. Byrån som anlitats för att ta fram den nya kommunikationsstrategin för erbjudandet är Grand Relations.


Ämnen i artikeln:

Grand Relations

Möbeltillverkaren Gärsnäs har sedan 1893 tillverkat hantverksmässiga trämöbler som sålts direkt till företag. De tillverkade bland annat dåvarande statsminister Göran Perssons skrivbord. Sedan 2003 ägs bolaget av formgivaren och inredningsarkitekten Åke Axelsson som driver bolaget tillsammans med Anna och Dag Klockby. När Gärsnäs nu för första gången ska börja sälja möbler direkt till konsument anlitar de pr-byrån Grand Relations för att ta fram en kommunikationsstrategi. Inledningsvis kommer fokus ligga på den skandinaviska marknaden, där Gärsnäs säger sig se en ökad efterfrågan, men målet är att på sikt även etablera sig på en mer internationell marknad.

– Genom att vi nu breddar oss och tar ytterligare steg in på retailmarknaden kommer vi att kunna erbjuda designmöbler från vår högkvalitativa svenska produktion till fler målgrupper än tidigare. När efterfrågan på svensk design växer ska Gärsnäs kännas som ett naturligt val, säger Dag Klockby, vd för Gärsnäs.

Grand Relations har länge profilerat sig som en byrå inom design och arkitektur och jobbar sedan tidigare med bland annat Rosenthal, Carl Hansen & Son och Bernadotte & Kylberg.

– Vi är stolta och glada att få inleda ett samarbete med Gärsnäs, som är ett ledande svenskt designvarumärke som har framtiden för sig. Gärsnäs värderingar och målbild är helt i linje med våra egna värderingar och visioner för ett varumärke som vi vill arbeta med: premium, hög designgrad och hög kvalitet, svensk produktion och ett tydligt hållbarhetstänk. Vi kunde inte vara mer exalterade över att få vara en del av Gärsnäs nya resa och få driva kommunikationen kring deras kommande spännande satsningar, säger Grand Relations grundare Hans Hjelmqvist och Tove Regnander.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Grand Relations

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.