Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Gasen i botten för Content Innovation

Publicerad: 24 Juni 2015, 08:39

Content Innovation har fått en ny kund i Hyundai. Uppdraget gäller för den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerHyundaiContent Innovation

Content Innovation blir contentleverantör för Hyundai efter en pitch. Det innebär bland annat produktion av kundtidningen Aha! vars upplaga ligger på 90 000 exemplar och utkommer två gånger per år.

– Content Innovation visade stor förståelse för våra behov och alla våra kanaler. Det blev ett självklart val till slut, säger Erik Lindham, pr- och informationschef på Hyundai Sverige.

Första numret av Aha! kommer i slutet av september.

– Hyundai har många spännande lanseringar just nu, så det känns extra spännande att inleda samarbetet i full fart. Det är kul att fler och fler kunder får upp ögonen för oss och bjuder in oss till pitcher likt denna. Vi håller på med flera nyanställningar just nu, säger Andreas Leijon, vd Content Innovation.

Det är tre nya tjänster som ska tillsättas, men enligt Andreas Leijon beror personaltillväxten inte bara på Hyundais uppdrag.

– Vi har flera andra saker på gång, bland annat ett väldigt stort uppdrag som vi inte kan gå ut med än, säger han.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.