Byråval
GB Glace väljer JMWGolin
Publicerad: 8 april 2019, 09:18
Det nya pr-samarbetet innefattar både strategiskt och kreativt kommunikationsarbete för hela GB Glace produktportfölj.
Valet av JMWGolin kommer efter en traditionell pitchprocess. De varumärken som pr-samarbetet gäller är Magnum, GB Glace, GB Dessert, Freezing Good och Breyers.
– JMWGolin visade hjärta och relevans i en perfekt kombination under hela pitchprocessen. En stark strategi, hög kreativ höjd och bra koll på dagens medielandskap var avgörande. Dessutom är de väldigt härliga att jobba med, säger Victoria Gelmanovska, marknadschef på GB Glace.
Det första uppdraget blir att sköta pr-arbetet kring lanseringen av GB Glace produktnyheter och den nya produktkategorin GB Fikaglass.
– Vi är stolta, glada och taggade. GB är ett fint varumärke som bärs fram av passionerade medarbetare, det är en bra grund för att göra bra jobb. Vår nästa stora insats kommer bli att säkerställa att det blir en riktig kanonsommar i år, säger Louise Leo, VD på JMWGolin.
Teamet på JMWGolin som kommer jobba med GB Glace består av:
Kundansvarig: Malou Rönnmark
Projektledare och PR-specialist: Christine Jonsson
PR-specialist: Ellen Spångberg
Kreatörer: Samuel Garlöv och Karl Nelson
AD: Jonas Persson