Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Gina Tricot inleder samarbete med Oakwood

Publicerad: 10 Januari 2019, 08:39

Gina Tricot inleder ett samarbete med design- och uxbyrån Oakwood.


Ämnen i artikeln:

OakwoodGina TricotByråval

Samarbetet mellan de två parterna har redan inletts och Oakwood stod bland annat för strategi, design och frontend när Gina Tricot i december lanserade en ny version av sin e-handel.

– Vi vill erbjuda våra kunder en inspirerande och smidig upplevelse i alla våra kanaler. Under 2019 kommer trafiken till vår onlinebutik öka kraftigt och därför är det är oerhört viktigt att vår e-handel speglar vårt varumärke och erbjuder kunden en inspirerande och shoppingvänlig upplevelse, säger Sarah Krusell, e-handelschef på Gina Tricot. Bland de designbyråer vi träffade stack Oakwood ut genom att balansera varumärkesupplevelsen och designprocessen med en tydlig förståelse för affären utan att tappa fokus på konverteringsoptimering. I det här projektet jobbar vi oerhört tight med Oakwood och vår plattformsleverantör Ateles.

Sedan tidigare jobbar Oakwood bland annat med Universal Music, Blocket, Electrolux och Urbanears.

– Gina Tricot har en fantastisk möjlighet att stärka sin ställning online och vi är väldigt stolta över förtroendet att tillsammans ta deras närvaro till en ny nivå. Med Gina Tricot stärker vi vårt affärsområde inom varumärkesstärkande e-handel ytterligare, säger Sebastian Broms, vd på Oakwood.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

OakwoodGina TricotByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.