Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Gina Tricot tar in DDB Stockholm

Publicerad: 13 Mars 2015, 14:44

Gina Tricot - våren 2015.

Den svenska klädkedjan Gina Tricot väljer DDB Stockholm som ny huvudbyrå. Samarbetet gäller Norden och Tyskland.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDDBGina Tricot

Borås-baserade Gina Tricot har växt upp och blivit en stort klädföretag i Norden med sina 180 butiker. Men målet är fortsatt tillväxt, och i fjol gick riskkapitalbolaget Nordic Capital in som majoritetsägare.

Som hjälp för att växa tar den nu in DDB Stockholm efter en pitch.
– DDB visade den bästa förståelsen för Gina Tricot som varumärke och hade mycket intressanta lösningar för hur vi ska nå och engagera vår målgrupp i det nya medielandskapet, säger Gina Tricots vd Göran Bille i en kommentar.

För byråns del innebär det nya samarbetet att de kliver in i en spännande fas, där kunden befinner sig i en stor omvandligsprocess.
– Gina Tricot genomför just nu mycket spännande förändringar både när det gäller sitt designarbete och sina butiker. Tillsammans med en ny kommunikation kommer Gina Tricot verkligen kommer vara värt att hålla ögonen på framöver, säger Tove Langseth, kreativt ansvarig för uppdraget.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDDBGina Tricot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.