Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

GK ångar på

Publicerad: 21 maj 2014, 11:18

Janna Sundewall, vd för Geelmuyden Kiese.

Foto: Björn Elgstrand.

Rengöringsföretaget Kärcher har valt Geelmuyden Kiese, GK, som ny pr-byrå för den svenska verksamheten.


Ämnen i artikeln:

PR-Byråer

Geelmuyden Kiese ska hjälpa Kärcher med rådgivning och pr-aktiviteter. Det nya byråvalet är en del i att Kärcher i Sverige tillsammans med verksamheten i Brasilien, Mexiko, Sydkorea och Storbritannien ska pr-satsas på under 2014.  

– Vi valde Geelmuyden Kiese eftersom de kan våra målgrupper och produkt-pr, både inom business-to-business och gentemot konsument. Med deras hjälp hoppas vi nå ut till fler och på så sätt skapa ökad kännedom om oss och våra produkter, säger Carl Bergqvist, marknadskommunikationschef på Kärcher i Sverige, i ett pressmeddelande.  

Enligt pressmeddelandet har Kärcher tidigare satsat mer på andra marknadsföringskanaler, men har nu alltså valt att köra brett på pr.  

– Vi är glada att Kärcher valt oss som samarbetspartner och ser fram emot att kommunicera deras produkter inom rengöring, säger Janna Sundewall, vd för Geelmuyden Kiese i Sverige.  

Kärcher säljer bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare och ångtvättar.  

Teamet från Geelmuyden Kiese består av Erika Albansson, Anna Starkenberg och Anders Svedberg.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

PR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.