Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Glitter i samarbete med Kenza

Publicerad: 8 September 2014, 10:41

Kenza Zouiten.

Foto: Wikimedia.

Smyckeskedjan Glitter har inlett ett samarbete med bloggaren och modeprofilen Kenza Zouiten. Glitter har också dragit igång ett samarbete med mode- och skönhetsbyrån Presskontakterna i samma veva.


Ämnen i artikeln:

GlitterPresskontakternaKenza Zouiten

Glitter menar att Kena Zouiten kännetecknas av en "varm och härlig personlighet."

Kampanjen pågår till årsskiftet och omfattar alltifrån reklamfilmer, kampanjmaterial i butik och kataloger till event i Sverige och Norge.

Hon ska även följa med Glitter på en inspirationsresa till Tokyo i mitten av september.

Företaget har inte bara inlett ett samarbete med Kenza Zoutien för att stärka sitt varumärke, utan även med mode- och skönhetsbyrån Presskontakterna.

Byrån ska bistå med strategisk rådgivning, pressinformation och pressutlåning på den Skandinaviska marknaden – arbetet inleddes den 1 september.

- Vi har valt Presskontakterna som vår nya PR-byrå för deras energi, fokus på samtiden och expertis inom sociala och digitala medier, säger Therese Lundquist, marknadschef på Glitter i en kommentar.

Glitter grundades 1992 och har idag 240 butiker i Norden – 2012 köpte man Zanzlösa Zmycken som idag är ett dotterbolag.

Glitter ingår i sin tur i Bergendahlsgruppen.
- Det är ett varumärke med en intressant historia och en stark vision för framtiden som syns tydligt i de aktiva val de gör för att vara framåtsträvande och på satsningen i sociala medier, säger Lotta de Champs, vd på Presskontakterna i en kommentar.

Presskontakterna har kontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.