Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 8 september 2014, 10:41
Kenza Zouiten.
Foto: Wikimedia.
Smyckeskedjan Glitter har inlett ett samarbete med bloggaren och modeprofilen Kenza Zouiten. Glitter har också dragit igång ett samarbete med mode- och skönhetsbyrån Presskontakterna i samma veva.
Glitter menar att Kena Zouiten kännetecknas av en "varm och härlig personlighet."
Kampanjen pågår till årsskiftet och omfattar alltifrån reklamfilmer, kampanjmaterial i butik och kataloger till event i Sverige och Norge.
Hon ska även följa med Glitter på en inspirationsresa till Tokyo i mitten av september.
Företaget har inte bara inlett ett samarbete med Kenza Zoutien för att stärka sitt varumärke, utan även med mode- och skönhetsbyrån Presskontakterna.
Byrån ska bistå med strategisk rådgivning, pressinformation och pressutlåning på den Skandinaviska marknaden – arbetet inleddes den 1 september.
- Vi har valt Presskontakterna som vår nya PR-byrå för deras energi, fokus på samtiden och expertis inom sociala och digitala medier, säger Therese Lundquist, marknadschef på Glitter i en kommentar.
Glitter grundades 1992 och har idag 240 butiker i Norden – 2012 köpte man Zanzlösa Zmycken som idag är ett dotterbolag.
Glitter ingår i sin tur i Bergendahlsgruppen.
- Det är ett varumärke med en intressant historia och en stark vision för framtiden som syns tydligt i de aktiva val de gör för att vara framåtsträvande och på satsningen i sociala medier, säger Lotta de Champs, vd på Presskontakterna i en kommentar.
Presskontakterna har kontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.
Karl-Johan Byttner