Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Globalt musikuppdrag till Post

Publicerad: 28 maj 2021, 09:20

Svenska musikmjukvarubolaget Reason säger sig vilja gå emot det alltmer standardiserade musikmakandet. För att profilera sig tydligare väljer man nu att inleda ett samarbete med Post.


Ämnen i artikeln:

PostPeople People People

Reason Studios väljer nyblivna PPP-byrån Post som global kommunikationsbyrå. Uppdraget innefattar både kommunikationsstrategi och kampanjarbete. Det svenska bolaget jobbar med mjukvara för musikproduktion med särskilt fokus på synthar. Bolaget hette tidigare Propellerhead Software och grundades så tidigt som 1994. 

Den nya kommunikationsplattformen med taglinen ”Sound like you” tycks rikta in sig på att kunderna genom programmet ska kunna skapa ett unikt uttryck. Reason säger sig även vilja gå emot den inom musikproduktion stora trenden med ”presets”, det vill säga färdiga ljud som tagits fram för att likna något annat.

– Utmaningen är att bli relevanta och intressanta för en bredare målgrupp, utan att tappa kärnan av sofistikerade beatmakers och musikproducenter som redan älskar Reason. Vi vill att fler kreatörer ska upptäcka hur de kan hitta sitt unika sound, säger Markus Lindgren, head of creative på Reason Studios.

– Det var väldigt tuff konkurrens kring det här uppdraget, så att Post har fått det är ett fint kvitto på att vi gjort rätt saker de senaste åren och att det jobb vi lagt ned har varit mödan värd, säger Viktor Bolin, creative director och grundare på Post.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PostPeople People People

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.