Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Globalt uppdrag till Juno – skriver avtal med salladsjätten

Publicerad: 25 maj 2021, 11:35

Juno blir Picadelis globala pr-byrå.


Ämnen i artikeln:

JunoPicadeli

Med drygt 2000 salladsbarer runtom i Europa är svenska Picadeli marknadsledare inom nischen. Efter att under våren varit ute i pitch skriver de nu ett avtal med pr-byrån Juno. Avtalet är globalt där Juno kommer att agera strategisk och kreativ leadbyrå inom pr.

– Att få jobba med Picadeli som är ett syftesdrivet och disruptivt företag med stora ambitioner och en vass vision är ett riktigt drömuppdrag. Vi ser fram emot att hitta spännande sätt att inspirera människor att äta smartare, säger Shirin Troëng vd på Juno.

Juno jobbar sedan tidigare med bland annat Oatly, Livsmedelsföretagen och Indy Beauty. 

– Snabbmat behöver definitivt inte innebära skräpmat. Vår ambition är att vända upp och ner på hela definitionen av begreppet fast food. För att lyckas med det behöver man en partner med både kreativ och strategisk höjd och det har vi hittat i gänget på Juno, säger Magnus Johansson, head of marketing på Picadeli.

 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

JunoPicadeli

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.