Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Globalt varumärkesuppdrag till Silver

Publicerad: 12 November 2020, 13:02

Foto: Mikaela Sandström

Silver ska utveckla både varumärke och design för det globala fillers-varumärket Restylane.


Ämnen i artikeln:

Silver

Restylane är ett av världens största varumärken inom den växande kategorin fillers, vanligast är det dock att produkten används för läppförstoring. De största marknaderna för varumärket, som ägs av Q-Med/Galderma, finns i Kina, USA och Brasilien. 

När de nu ska göra en global omdaning av varumärket anlitar de den svenska designbyrån Silver för att jobba med både varumärkes- och designfrågorna.

– För ett varumärke som Restylane är det viktigt att alltid vara relevant för våra målgrupper. Vi är redan ledande på flera nyckelmarknader och vill nu ta ytterligare ett steg framåt genom att modernisera design och brand identity samt lyfta fram den innovation och kvalitet som varumärket står för, säger Galdermas globala marknadsdirektör Charlotte Ungerth och fortsätter:

– Öppenheten för den här typen av behandling har ökat och efterfrågan stiger stadigt. Vi har till och med fått en extra skjuts i och med pandemin som en konsekvens av alla digitala möten då många vill se bättre ut på skärmen.

Valet skedde efter en upphandling där flera internationella byråer var involverade. De första delarna av samarbetet väntas nå marknaden under nästa år. 

– Ett fantastiskt kul förtroende, inte minst på grund av uppdragets internationella omfattning, säger Ulf Berlin, co-founder och chefsstrateg på Silver. Att jobba globalt är roligt, utmanande och utvecklande för hela byrån, det vet vi sedan tidigare erfarenhet från varumärkes- och designjobb för H&M och Oriflame.

 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Silver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.