Byråval
Glory Days vinner uppdrag för Tolv Stockholm
Publicerad: 13 december 2017, 08:38
SGA Fastigheter AB gjorde under hösten en upphandling av reklam- och kommunikationstjänster med fokus på destinationen Tolv Stockholm. Valet föll på contentbyrån Glory Days.
På SGA Fastigheters önskelista stod en kreativ byrå med hög digital kompetens. Uppdraget för Glory Days blir att skapa överraskande och relevant marknadsföring med hjälp av innehåll.
Oscar Johansson på contentbyrån är kundansvarig för uppdraget, kommentarer samarbetet:
– Redan när vi läste upphandlingsunderlaget första gången kände vi att uppdraget var som klippt och skuret för oss, mycket med tanke på våra tidigare erfarenheter. Dessutom gillar vi att ha roliga kunder, och vad kan vara roligare än Stockholms största nöjesdestination?
Glory Days har flera restauranger på kundlistan sedan tidigare och jobbar även med marknadsföring av destinationer, både i Sverige och utomlands. De har dessutom skapat marknadsföring för köpcentrum i över fem år – en verksamhet som ligger nära Tolv Stockholm när det kommer till att fastighetsägarens uppdrag är att skapa flöden för enskilda aktörer under ett och samma tak.
– Vi har för Tolv Stockholm sökt en byrå med erfarenhet av kunder inom underhållning och mat. Vi fick ansökningar från 13st fantastiska byråer från vilka Glory Days stack ut på alla punkter, säger Peter Scherr, tillförordnad. marknadsansvarig på SGA Fastigheter.
Glory Days är en contentbyrå med kontor och produktion i Göteborg och Stockholm. Arbetsgruppen består av Karolina Arenhäll (pr), Love Eneroth (grafisk formgivare), Isak Wilkens (art director), Pål Johansson (copy & redaktör), Josephine Ilola (produktionsledare) och Oscar Johansson (kundansvarig).