Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Golvjätte väljer Edisen

Publicerad: 24 november 2021, 10:17

Nu står det klart att Pergo golv väljer Edisen (tidigare Chimney) som sin fullservicebyrå för att utveckla sitt varumärke på den svenska och internationella marknaden.


Pergo (Perstorp AB) grundades på 50-talet, tjugo år senare uppfann och lanserade Pergo laminatgolvet på den svenska marknaden. 2013 köptes varumärket upp av Mohawk Industries, Inc., världens största golvföretag med verksamhet i Nordamerika, Europa, Asien och Australien.

Anders Börgdal tillträdde nyligen som Global Brand Manager och valde att upphandla ny byråpartner för att vitalisera Pergo som det ledande varumärket inom hållbara golv samt omfamna det skandinaviska arvet som uppfinnaren av laminatgolvet.

- Genom att balansera det skandinaviska ursprunget med Pergos historia, tillsammans med produkter som ligger i framkant gällande design och kvalitet, ska varumärket återfå sin självkänsla och vara mer modig i sin kommunikation. Detta för att våga ta plats i konsumenternas och återförsäljarnas medvetande på en global marknad. Vi sökte och fann en fullservicebyrå som både kan erbjuda lokal närvaro men även har internationell förståelse, säger Anders Börgdal, Global brand manager, Pergo i en kommentar. 

Samarbete kommer att centreras till Edisen närvaro i Malmö där även Pergo har sitt lokala kontor.

 

 

Arbetsgrupp Edisen

Kundansvarig: Monica Svensson Wendt och Mikael Kotanidis

Projektledare: Fredrika Lindsjö

Strateg: Tom Hedström

Creative Lead & Copy: Daniel Wallin

 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.