Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Google letar pr-byrå

Publicerad: 22 April 2015, 09:06

Google kommer att göra sitt val av ny pr-byrå under våren

Google är just nu mitt uppe i en pr-pitch som beräknas vara klar under våren. Grayling, sökjättens pr-byrå i Sverige sedan fyra år, tackade nej till inbjudan.


Ämnen i artikeln:

GraylingGoogleGustaf Brusewitz

Google har bjudit in en handfull svenska byråer till pitchen. Enligt sökjättens nordiska kommunikationschef Gustaf Brusewitz är man mitt uppe i processen. Pitchen är planerad att vara klar i slutet av våren och samarbetet inleds under andra halvan av 2015.

– Vi har jobbat med samma byrå i fyra år. Under den tiden har det hänt mycket på mediemarknaden och på vårt område och vi gör nu vårt bästa för att hitta en partner som kan hjälpa oss under de nya förutsättningarna. Det är naturligt att man gör en check efter fyra år, säger Gustaf Brusewitz till Resumé.

Är det någon specifik typ av kompetens vi söker efter?
– En kommunikationspartner med god kunskap om det område som Google verkar inom. Vi vill hitta en byrå som sitter på hög kreativ kompetens. Men det handlar också så klart om att hitta rätt personer eftersom det handlar om ett förhållandevis intimt samarbete.

Grayling, som varit Googles pr-byrå i Sverige de senaste fyra åren, bjöds in till pitchen men tackade nej.

– De valde att tacka nej, vilket jag har respekt för. Under de fyra åren som Grayling har varit vår pr-byrå har de varit helt rätt för uppdraget, avslutar Gustaf Brusewitz.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.