Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Gore-tex inleder samarbete med Abby Priest

Publicerad: 19 Februari 2020, 09:14

Samarbetet gäller på den skandinaviska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Abby PriestGore-Tex

Uppdraget går till Abby Priest efter att Gore-Tex varit ute i en pitchprocess och uppdraget gäller den skandinaviska marknaden. I ett pressmeddelande skriver byrån att en central del av uppdraget kommer vara deras samarbete med journalister och utvalda influencers samt att fungera som en länk mellan varumärkena som använder Gore-tex i sina produkter och företaget Gore-tex. Målet med samarbetet är dels att fördjupa relationen med den befintliga målgruppen men även flytta varumärken mot en urban målgrupp. 

– Det känns otroligt roligt att få jobba med en marknadsledare som Gore-tex speciellt nu när de genomgår en utmanande och intressant varumärkesförflyttning. I ett nära samarbete med  Gore-tex utforskar vi nya sätt att jobba med PR för att nå trovärdighet och genomslag. Många på byrån har förflutet inom mode och livsstil, funktionella kläder är inte längre något man bara har i skogen; med sportklockor på armen, och numera även vattentäta kläder, ser vi fram emot ett roligt äventyr med Gore-tex, säger Mandarva Stenborg, vd på Abby Priest, i ett pressmeddelande.

Den första aktiviteten inom ramen för samarbetet genomfördes under modeveckan i Paris där Gore-tex och Abby Priest bjöd in till ett event med den amerikanska konstnären Futura. Konstnären har tidigare samarbetat med varumärken som Off-White och Levis.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby PriestGore-Tex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.