Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Göteborg Film Festival inleder samarbete med Stendahls

Publicerad: 27 Augusti 2018, 06:59

Foto: Pressbild

Med Stendahls som ny samarbetspartner hoppas Göteborg Film Festival att festivalen ska ta ett steg längre i att förändra och förstärka filmupplevelsen.


Ämnen i artikeln:

StendahlsByråval

Som ny samarbetspartner ska Stendahls tillsammans med Göteborg Film Festival skapa filmmagi. Filmfestivalen, som pågår i elva dagar under början av året, är Nordens största. I samband med festivalen anordnar även Göteborg Film Festival en marknadsplats för ny nordisk film, Nordic Film Market, som varje år besöks av köpare och festivaler från hela världen.

– Med hjälp av Stendahls pr-tänk och förståelse för innovativa och kreativa lösningar, så ska vi få Göteborg att sticka ut bland andra festivalstäder, vara ett ”måste” och en självklarhet bland branschfolk, inbitna fans och vanliga filmälskare. Vårt mål är att bli topp fem i Europa, säger Kim Nilsson, marknadschef på Göteborg Film Festival, i en kommentar.

Ambitionen är att vara festivalen ska vara en språngbräda för att etablera nordisk film internationellt. Nu hoppas man att det nya samarbetet ska ta festivalen ytterligare ett steg längre och förändra samt förstärka filmupplevelsen.

– Det ska bli fantastiskt roligt att få jobba med varumärket Göteborg Film Festival och det duktiga gänget som står bakom och driver festivalen. Idag är festivalen internationellt erkänd och älskad av göteborgarna, men såklart finns det potential till att bli mer av allt, säger Jens Flensburg, projektledare på Stendahls.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

StendahlsByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.