Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Göteborgsbyrå breddar erbjudandet – blir Mardi Gras Digital

Publicerad: 15 Januari 2020, 08:46

Jonas Modin, Martin Myhrman, Uyen Vu och Björn Strömblom

Efter två decennier på marknaden blir Wipcore en renodlad e-handelsaffär samtidigt skapas en digitalbyrådel som får namnet Mardi Gras Digital.


Ämnen i artikeln:

Digitalbyråer

Efter drygt 20 år i branschen väljer göteborgsbyrån Wipcore att tydliggöra sitt erbjudande genom att dela upp verksamheten. Ena delen utgörs av e- handelsplattformen Enova vilken stannar och utvecklas i Wipcore och den nya delen blir en bredare digitalbyrå under namnet Mardi Gras Digital.

– Marknaden efterfrågar mer av oss idag. Därför har vi valt att starta en fristående digitalbyrå som hjälper kunden med hela affären, säger Martin Myhrman vd på Mardi Gras Digital i en kommentar.

Mardi Gras har i dagsläget ett tjugotal anställda och kommer att erbjuda kunderna digitala tjänster som driver försäljning och bygger varumärken. Ambitionen är att vara med tidigt i den kreativa och strategiska processen för att på så sätt ge förutsättningar att erbjuda rätt saker och höja nyttan. Oavsett om det handlar om teknik, innehåll eller design.

– Det känns riktigt kul att äntligen erbjuda en helhet som bygger på kundens behov. Vi ser att marknaden är mogen för ett bredare digitalt grepp, kommenterar Martin Myhrman.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Digitalbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.