Byråval
Göteborgsbyrå breddar erbjudandet – blir Mardi Gras Digital
Publicerad: 15 januari 2020, 08:46
Jonas Modin, Martin Myhrman, Uyen Vu och Björn Strömblom
Efter två decennier på marknaden blir Wipcore en renodlad e-handelsaffär samtidigt skapas en digitalbyrådel som får namnet Mardi Gras Digital.
Ämnen i artikeln:
DigitalbyråerEfter drygt 20 år i branschen väljer göteborgsbyrån Wipcore att tydliggöra sitt erbjudande genom att dela upp verksamheten. Ena delen utgörs av e- handelsplattformen Enova vilken stannar och utvecklas i Wipcore och den nya delen blir en bredare digitalbyrå under namnet Mardi Gras Digital.
– Marknaden efterfrågar mer av oss idag. Därför har vi valt att starta en fristående digitalbyrå som hjälper kunden med hela affären, säger Martin Myhrman vd på Mardi Gras Digital i en kommentar.
Mardi Gras har i dagsläget ett tjugotal anställda och kommer att erbjuda kunderna digitala tjänster som driver försäljning och bygger varumärken. Ambitionen är att vara med tidigt i den kreativa och strategiska processen för att på så sätt ge förutsättningar att erbjuda rätt saker och höja nyttan. Oavsett om det handlar om teknik, innehåll eller design.
– Det känns riktigt kul att äntligen erbjuda en helhet som bygger på kundens behov. Vi ser att marknaden är mogen för ett bredare digitalt grepp, kommenterar Martin Myhrman.