Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Göteborgsbyråer går ihop

Publicerad: 17 December 2015, 10:15

HOY Multimedia.

Nu bildar byråerna Nute och Schimpanz HOY Multimedia. Ambitionen är att bli Göteborgs mest innovativa digitala byrå.


Sammanslagningen blir ett faktum från och med den 1 januari 2016.

– Tillsammans är vi 20-tal medarbetare som omsätter lika många miljoner. Det gör att vi får bättre resurser än merparten av de digitala byråer som är verksamma i Göteborg, säger Mathias Flodin som blir vd för den nya byrån, i en kommentar.

Målsättningen är att dubbla antalet medarbetare inom en period på fem års tid.
Med sammanslagningen hoppas HOY Multimedia kunna bli en starkare konkurrent till andra digitala byråer i Göteborg. Historiskt har både Nute och Schimpanz jobbat ihop med reklambyråer.

– Byråerna kommer även i fortsättningen vara en viktig kundgrupp för oss. Mot bakgrund av den snabba tekniska utvecklingen är det svårt för både reklambyråer och andra kunder att hålla sig uppdaterade och på allvar dra fördel av ny teknik. Vi ser oss gärna som ett digitalt labb som kan förena teknik med smarta och kreativa idéer som sticker ut i det kompakta informationsflödet, säger Thomas Hemark, en av grundarna till Schimpanz och delägare i HOY Multimedia.

Nute hade en omsättning på 7,9 miljoner kronor enligt det senaste bokslutet. Resultatet efter finansiella kostnader hamnade på 884 000 kronor. Byrån hade nio anställda.

Schimpanz hade en omsättning på 6,8 miljoner kronor

Bland kunderna för den ny konstellationen finns Craft, Avenyfamiljen, HSB, Miljonlotteriet och Mat.se HOY Multimedia ingår i gruppen More Venture.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.