Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Grammis byter byrå

Publicerad: 2 Oktober 2017, 12:53

Patriksson Communication får förtroendet att jobba med musikgalan efter Perfect Day.


Ämnen i artikeln:

GrammisgalanPR-ByråerPatriksson CommunicationPerfect Day

Vintern 2015 åkte Taste PR med Marianne Djudic i spetsen ut med buller och bång efter en rejäl tabbe med Grammis-nomineringarna. Därefter tog galan in Perfect Day som ny pr-partner och i fjol gjordes en storsatsning för att få evenemanget att växa. Men samarbetet förlängdes inte och inför nästa år är det Patriksson Communication som håller i pr-trådarna.
– Grammis är svenska musikbranschens mest erkända och eftertraktade pris så det är en stor ära att få jobba tillsammans med Ifpi Sverige i detta uppdrag. Vi har ambitiösa målsättningar att skapa stark synlighet av galan och förtydliga prisets dignitet som musiksveriges mest exklusiva utmärkelse, säger Hanna Renlund Westberg, vd på Patriksson Communication, i en kommentar.

Grammisgalan 2018 kommer att arrangeras på Grand Hôtel. Producenter är Ulrica Örn och My Blomgren som båda har lång erfarenhet från stora tv-produktioner.
– Vi är extremt glada över att Grammis 2018 flyttar in på Grand Hôtel och tillsammans med två av Sveriges bästa producenter kommer vi skapa en extraordinär gala för att hylla och prisa Sveriges musikbransch, kommenterar Lisa Cronstedt, Kommunikationschef på Ifpi Sverige som arrangerar Grammis.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.