Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Granit och OTW i magasinsamarbete

Publicerad: 8 Maj 2018, 13:56

Foto: Pressbild

Livsstilskedjan Granit tar hjälp av OTW i lanseringen av nya magasinet "Livet".


Ämnen i artikeln:

ByråvalOTW

Granits nya magasin "Livet" ska komma ut fyra gånger per år och som samarbetspartner har de valt contentbyrån OTW.

– Vi valde OTW för att de bäst matchade vår ambition. Vi vill skapa ett magasin som ger läsaren en genuin läsupplevelse där en aha-känsla blandas med fakta och tips. Livet ska vara mer än yta och låta personlighet lysa igenom. Det tycker vi att OTW lyckats tolka på ett bra sätt, säger Granits marknadschef Eva-Lena Degerhäll i ett pressmeddelande.

Varje nummer kommer innehålla olika teman som ska knyta an till Granits filosofi. Det första numret kommer ha temat "Tillsammans", där grundarna bakom kvinnonätverket Heja Livet, Emely Crona Stenberg och Carro Levy, ska porträtteras.

– Granit har valt en klok och modig väg då de i sin contentsatsning vidgar vyer och tänker brett. Kunden får ett mervärde, samtidigt som man stärker varumärket och kommer närmare målgruppens liv och hem, säger Åsa Lundqvist Account Director på OTW.

– Syftet med Livet är att skapa ännu starkare band till våra medlemmar och intressera potentiella kunder till att bli medlemmar, säger Jessica Risberg-Johnson, communitymanager på Granit.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ByråvalOTW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.