Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Grayling ska locka turisterna till Kroatien

Publicerad: 9 Mars 2015, 13:16

Pia Grahn

Foto: Björn Elgstrand

Pr-byrån Grayling har fått ett internationellt kommunikationsuppdrag för Kroatiens turistråd. Förhoppningen är att fler ska välja Kroatien som semesterresemål.


Ämnen i artikeln:

GraylingPia GrahnPR-Byråer

Kroatiens turistråd, Croatian National Tourist Board, har gett kommunikationsbyrån Grayling uppdraget att försöka få fler internationella resenärer att besöka Kroatien. Det genom en kommunikation som ska öka kunskapen och förståelsen för landet.

Viljan är att antalet resenärer till Kroatien ska öka – framförallt i början och i slutet av turistsäsongen. Och att resenärerna ska göra av med mer pengar när de besöker landet.

Tyskland är Kroatiens viktigaste turistmarknad och det är också därifrån uppdraget utgår. Uppdraget innefattar totalt elva marknader: Tyskland, Österrike, Schweiz, Storbritannien, Frankrike, Italien, Sverige, Norge, Holland, Polen och USA.

– Vi vet att resenärer väljer bland ett stort utbud av destinationer och Kroatien måste bli vassare i konkurrensen med mer etablerade varumärken. Valet av Grayling som vår globala byrå är ett viktigt steg på vägen mot att bygga landets varumärke under de kommande åren, säger Ratomir Ivičić, director vid Croatian National Tourist Board.

På Grayling är man glada över det nya uppdraget. Men det är inte första gången de arbetar med landet. När Kroatien blev medlem i EU 2013 lanserade pr-byrån en kampanj med rubriken "Welcome Croatia". Pia Grahn, nordisk vd för Grayling, kommenterar byråvalet i ett pressmeddelande.

– Kroatien är ett land som har väldigt mycket ett erbjuda, ett rikt kulturarv, historiska städer, vackra nationalparker, bergsområden och vackra stränder som rankas bland världens bästa. Det är en fantastisk destination och vi är väldigt glada att få möjligheten att få fler svenskar att upptäcka detta.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

GraylingPia GrahnPR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.