Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Grebban vinner nya kunder: utvecklar nya varumärkesidentiteter för e-handelsuppstickare

Publicerad: 18 oktober 2021, 09:14

Byrån Grebban, som har kunder som Björn Borg och Royal Design, vinner två nya direct to consumer-kunder, varav en är Sveriges mest lönsamma e-handlare.


Ämnen i artikeln:

E-handelVarumärken

– Det är fantastiskt kul att snabbväxande, duktiga och internationella varumärken väljer Grebban. Nästa generations ikoniska varumärken, med fokus på direkt till konsument och med en tydlig digital first-strategi, säger Emil Ahdrian, creative director och partner på Grebban i ett pressmeddelande.

Varumärkena som har valt Grebban är Safira, ett smyckesföretag, och PS of Sweden som säljer tillbehör för hästar och ryttare, och som är en av Sveriges lönsammaste e-handlare. 

– Vi har både gjort nya identiteter, ny varumärkesstrategi, implementering av varumärket i både marknadskommunikationen och produkter och så klart varit otroligt fokuserade på en väldigt stark kundupplevelse digitalt och offline, fortsätter han.

För Safira har man förstärkt profilen som edgy, feminin och älskvärd.

– Med Grebban har vi fått fram en ny identitet för Safira, som verkligen tar oss in i framtiden och hjälper oss skala ut både affären men även varumärket. Det är inte bara en logotyp, det är en helt ny varumärkesvärld som påverkar både hur vi arbetar med influencers, kollektioner, UX och ändå ut i leveransen, säger Jeff Pettersson, vd och grundare av Safira.

För PS of Sweden har man fokuserat på communityn runt varumärket.

– Med inspiration i grundaren Karin Bjärles fantastiska entreprenörskap, communityns engagemang och produkternas unika kvalitet har vi skapat en visuell identitet som både förvaltar och utvecklar varumärket, säger Per Jörnlöv, art director på Grebban.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

E-handelVarumärken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.