Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Gröna Lunds nya byrå

Publicerad: 14 januari 2016, 09:07

Gröna Lunds attraktioner ska bli mer virala.

Foto: Herzal Azad/Pressbild.

Gröna Lund anlitar The Amazing Society som ny byrå. Uppdraget går ut på att vässa nöjesparken i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Gröna LundTobias Franzén

Samarbetet inleddes redan under senhösten 2015. I samarbete med Gröna Lunds inhousebyrå ska The Amazing Society stärka nöjesparkens närvaro i sociala medier. I första hand på Facebook.
– Det är naturligtvis en kreativ utmaning och vi smygstartade med en lyckohjulkalender på Facebook och har en hel del annat på gång, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society, i ett pressmeddelande.

Under 2016 ska byrån utveckla nya kreativa digitala lösningar för Gröna Lunds räkning.
– Vi gillar The Amazing Societys snabbfotade och uppdaterade sätt att jobba och tror mycket på att utveckla och jobba vidare med digitala erbjudanden och ta ut upplevelsen på plats online, kommenterar Joanna Hammar, marknadshef på Gröna Lund.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Gröna LundTobias Franzén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.