tisdag26 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Gröna Lunds nya byrå

Publicerad: 14 januari 2016, 09:07

Gröna Lunds attraktioner ska bli mer virala. Foto: Herzal Azad/Pressbild.

Gröna Lund anlitar The Amazing Society som ny byrå. Uppdraget går ut på att vässa nöjesparken i sociala medier.

Ämnen i artikeln:

DigitalbyråerGröna LundThe Amazing SocietyTobias Franzén

FT

Fredrik Thambert


Samarbetet inleddes redan under senhösten 2015. I samarbete med Gröna Lunds inhousebyrå ska The Amazing Society stärka nöjesparkens närvaro i sociala medier. I första hand på Facebook.
– Det är naturligtvis en kreativ utmaning och vi smygstartade med en lyckohjulkalender på Facebook och har en hel del annat på gång, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society, i ett pressmeddelande.

Under 2016 ska byrån utveckla nya kreativa digitala lösningar för Gröna Lunds räkning.
– Vi gillar The Amazing Societys snabbfotade och uppdaterade sätt att jobba och tror mycket på att utveckla och jobba vidare med digitala erbjudanden och ta ut upplevelsen på plats online, kommenterar Joanna Hammar, marknadshef på Gröna Lund.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev