Byråval
GROW och Digitalist Group går samman
Publicerad: 21 maj 2018, 10:44
Foto: Pressbild
Med ett nytt holistiskt erbjudande planerar de att växa globalt med både nordiska och globala kunder, som bland annat innefattar Electrolux, Fortum och Volvo.
AH
Alex Hartelius
GROW och Digitalist Group anser att digitaliseringen utmanar både företag och offentlig sektor att skapa nya affärsstrategier, innovation och designplattformar för att vara konkurrenskraftiga mot förändrade kund och användarbehov. Därför går de nu samman för att anta utmaningen.
– Med det här samgåendet möjliggör vi skapandet av sömlösa kundupplevelser, både offline och online, fysiskt och digitalt. Tillsammans med Digitalist lägger vi till spetskompetens inom digital service design och förmåga att få utväxling av de mest avancerade lösningarna inom tex AI, IOT och AR. ”, säger Johan Almquist, vd och Managing Partner för GROW, i ett pressmeddelande.
Med det gemensamma holistiska erbjudandet "Experiences from ideas to life", bildar GROW och Digitalist en global organisation med kompetenser inom strategisk varumärkesutveckling, innovation, design och digital transformation.
– Tillsammans kan vi leverera än mer holistisk, strategisk och kreativ spets i affärsutvecklingen med både våra befintliga och nya kunder, säger Ville Tolvanen, vd för Digitalist Group. Vi blir en "one stop shop" för värdeskapande kundupplevelser i den digitala eran.
Gruppen planerar att växa med både nordiska och globala kunder. Befintliga kunder inkluderar företag som Electrolux, Fortum, Volvo Group, Honda, Kone, Nokia, Pfizer, Spotify, Carlsberg och BillerudKorsnäs.