Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Gruppo di Luca väljer Fröjd

Publicerad: 20 Februari 2019, 09:33

Efter en pitch under hösten väljer Gruppo Di Luca, med flera företag inom mat och dryck, Fröjd som ny digital byrå för att utveckla den digitala användarupplevelsen.


Ämnen i artikeln:

FröjdDigitalbyråer

Samarbetet berör Di Luca & Di Luca med egna varumärket Zeta samt ett antal agentursvarumärken, Deli Di Luca och vinimportören Enjoy Wine & Spirits som representerar ett drygt 50-tal vinproducenter och har egna varumärken som Tr3 Apor och Barrels & Drums.

Som digitalbyrå Fröjd ska hjälpa Di Luca & Di Luca att ta fram nya digitala koncept och stärka användarupplevelsen, i synnerhet i mobila kanaler. För Enjoy Wine & Spirits kommer byrån att utveckla en plattform för alla dryckesintresserade – från den insatte entusiasten till nyfikna nybörjare.

Arbetsgrupp på Fröjd är:
Kundansvarig Jessica Ericsson Projektledare Gustav Ringbom Art Director Oskar Wimmerman Analytiker Vanja Folin Ansvarig utvecklare Martin Lindvall

Arbetsgrupp på Gruppo Diluca är:
Eva Junevad, Marknadschef Di Luca & Di Luca Susanna Hedengren, Digitalt ansvarig Di Luca & Di Luca Maria Wästlund, Marknadschef Enjoy Wine & Spirits Eva Kuylenstierna, Digitalt ansvarig Enjoy Wine & Spirits

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

FröjdDigitalbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.