Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Gudrun Sjödén väljer Vizeum

Publicerad: 22 maj 2017, 09:27

Modevarumärket Gudrun Sjödén har valt Vizeum som sin strategiska mediebyråpartner för den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

VizeumMediebyråerDigitalbyråer

– Vi är oerhört stolta över att få inleda samarbete med Gudrun Sjödén som inte bara varit en pionjär inom e-handel utan också en svensk exportframgång. I en tid där flera varumärken söker efter genuinitet, syfte och hållbarhet, är det väldigt spännande att arbeta med ett så pass värdegrundat företag, säger Tobias Öström, head of accounts, på Vizeum i ett pressmeddelande.

Gudrun Sjödén Design AB startades 1976 av Gudrun och Björn Sjödén. Företaget drivs fortfarande med Gudrun som aktiv ägare/vd/designer/creative director. 2015 omsatte koncernen cirka 715 miljoner och cirka 350 personer var direkt anställda inom företagsgruppen inklusive det tyska dotterbolaget.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.