måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Guldbaggegalan väljer OTW

Publicerad: 31 augusti 2021, 09:37

Foto: PELLE T NILSSON | SPA

”Vi har velat skapa något som känns livfullt och lockande och som samtidigt förnyar Guldbaggens varumärke”

Ämnen i artikeln:

GuldbaggenOTWGuldbaggegalan

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Efter ett tungt filmår vill Svenska Filminstitutet vill med årets Guldbaggegala göra ett återtåg. Ansvaret för konceptet till faller på OTW. 

– OTW har överraskat oss med ett helt nytt kreativt tänk som tar det här till en ny nivå. Vi har velat skapa något som känns livfullt och lockande och som samtidigt förnyar Guldbaggens varumärke, kommenterar Vicke Harris, ansvarig projektledare för Guldbaggen.

Contentbyrån har tagit fram en konceptuell digital idé som ska genomsyra hela Guldbaggens visuella kommunikation.  

Svenska Filminstitutet i Stockholm anordnar sedan 1964 Guldbaggegalan. Syftet med den tv-sända branschfesten är att lyfta och premiera filmer och människor som utfört extraordinära insatser under det gångna filmåret.  

Guldbaggegalan sänds live från Cirkus i SVT 1 den 24 januari 2022.

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev