Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Guldbaggegalan väljer OTW

Publicerad: 31 augusti 2021, 09:37

Foto: PELLE T NILSSON | SPA

”Vi har velat skapa något som känns livfullt och lockande och som samtidigt förnyar Guldbaggens varumärke”


Ämnen i artikeln:

GuldbaggenOTWGuldbaggegalan

Efter ett tungt filmår vill Svenska Filminstitutet vill med årets Guldbaggegala göra ett återtåg. Ansvaret för konceptet till faller på OTW. 

– OTW har överraskat oss med ett helt nytt kreativt tänk som tar det här till en ny nivå. Vi har velat skapa något som känns livfullt och lockande och som samtidigt förnyar Guldbaggens varumärke, kommenterar Vicke Harris, ansvarig projektledare för Guldbaggen.

Contentbyrån har tagit fram en konceptuell digital idé som ska genomsyra hela Guldbaggens visuella kommunikation.  

Svenska Filminstitutet i Stockholm anordnar sedan 1964 Guldbaggegalan. Syftet med den tv-sända branschfesten är att lyfta och premiera filmer och människor som utfört extraordinära insatser under det gångna filmåret.  

Guldbaggegalan sänds live från Cirkus i SVT 1 den 24 januari 2022.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

GuldbaggenOTWGuldbaggegalan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News