Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Hackspettstema ska locka yngre

Publicerad: 2 juni 2014, 13:34

Reklambyrån Garbergs får nytt förtroende från läkemedelsföretaget Meda, efter att samarbetet med Treo lades ned 2011. I dag har en ny reklamfilm med hackspettstema premiär, som ska locka den yngre målgruppen att köpa brustabletten.


Ämnen i artikeln:

GarbergsReklambyråer

Tidigare har Garbergs och Treo samarbetat under flera år. Det var när Meda tog över Treo från McNeil kontraktet med reklambyrån sades upp.

– Det är ett annorlunda grepp för att dramatisera huvudvärk. Det är ett lustigt grepp för att visa hur Treo kan lindra huvudvärk, säger Pernilla Berg, projektledare på Garbergs till Resumé.

Nu när Meda planerade en ny reklamfilm föll valet återigen på Garbergs.  

– Treo är ett välkänt varumärke och har lojala användare men är inte lika självklar hos den yngre målgruppen. Det vill vi ändra på, säger Marie Modig, marknadschef på Meda, i ett pressmeddelande.

Kommer ni fortsätta samarbeta med Treo efter den här reklamfilmen?
– Det vill jag tyvärr inte uttala mig om, säger Pernilla Berg.

Arbetsgrupp
Meda
Marie Modig, marknadschef
Niklas Wistedt, projektchef, digital marknadsföring

Garbergs
Rebecka Osvald, copy
Mattias Dahlqvist, ad
Erik Dagnell, ad
Petter Ödeen, cd
Pernilla Berg, projektledare
Annika Witkowska, producent (colony)
Jenny Serneholt, producent (colony)

Hobbyfilm
Oskar Bård, regissör
Niklas Adolfsson, producent

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsReklambyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.