Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 16 Mars 2021, 13:52
Svenska Spels kampanjmaterial från tidigare i år.
Foto: Pressbild
En stor del av uppdraget, som tidigare låg hos JKL, utgörs av hållbarhets- och årsredovisningen.
Hallvarson & Halvarson tilldelas ramavtalet för Svenska spels corporate communications. Avtalet är det tredje i Svenska Spels sex byråupphandlingar där de tidigare gått till Forsman & Bodenfors (koncernvarumärke) och Chimney (grafisk produktion för turspel). Avtalet gäller i två år från och med maj med möjlighet till förlängning om 1+1 år.
Uppdraget låg tidigare hos JKL.
– Vi har under upphandlingen haft förmånen att ta del av anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges bästa byråer inom corporate communication. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med Hallvarsson & Halvarsson som tilldelas kontrakt för upphandlingen, säger Andreas Jerat, chef corporate communication, Svenska Spel.
LÄS MER: Svenska spels jätteupphandlingar i gång – ska köpa byråtjänster för 159 miljoner
Uppdraget innefattar bolagskommunikation inklusive public affairs, finansiell kommunikation, events och koncernkommunikation i sociala medier. En stor del utgörs också av att producera Svenska Spels hållbarhets- och årsredovisningar.
– Svenska Spel är en drömkund för oss. Bolaget är en viktig samhällsaktör som verkar i en sektor som är utmanande både affärsmässigt och politiskt. Det är den positionen som gör det här samarbetet så intressant. Det är med stolthet och entusiasm vi nu sätter igång arbetet tillsammans med Svenska Spel, säger Anna Grönlund Krantz, vd på Hallvarsson & Halvarsson.