Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Handels väljer Svensson

Publicerad: 28 Oktober 2019, 08:18

Daniel Granqvist och Kristina Nordström på Svensson, Annica Otter på Handels och Susanne Öhrström på Svensson.

Svensson ska som Handels nya byråpartner hjälpa fackförbundet att växa medlemsantalet.


Ämnen i artikeln:

SvenssonByråval

Fackförbundet Handels har idag cirka 155 000 medlemmar och trenden är nedåtgående, liksom för alla fackförbund. Därför har Handels nu valt Svensson som ny byråpartner, vars uppgift blir att hjälpa till att växa medlemsantalet.

– De förstod snabbt och kunde bryta ned de utmaningar vi står inför. Svensson är strategiska, kreativa och har stor erfarenhet av att arbeta med organisationer som vår, säger Annika Otter, kommunikationschef på Handels, i ett pressmeddelande.

Johan Javelius, kreatör på Svensson, kommenterar:

– Det finns knappt några fasta jobb för unga i handeln idag. Och med större osäkerhet kring allt från arbetstider till arbetsmiljö är det viktigare än någonsin att vara fackligt ansluten. Vårt tydliga uppdrag är att få fler att förstå det. Ju fler som är medlemmar, desto mer kraft får organisationen.

Målgruppen för kommande kampanjer är främst unga som jobbar i butik, på lager eller i e-handel. De är drabbade av försämrade arbetsvillkor på flera plan och utgångspunkten för aktiviteterna är att med ett personligt tilltal tydligt förklara hur ett medlemskap i Handels kan göra det bättre för var och en.

De två första aktiviteterna Handels och Svensson gör tillsammans, efter utvecklad strategi, är dels en kampanj för digitala medier och dels ett contentformat för sociala medier.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

SvenssonByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.