Byråval
Happy Socks-ad startar designbyrå med sin bästa kompis
Publicerad: 16 februari 2017, 08:59
Thomas Andersson och Gustav Ström - bästa vänner - och byråägare.
Gustav Ström, tidigare executive art director på Happy Socks, startar designbyrån Moi Moi tillsammans med sin bästa vän Thomas Andersson. Duon riktar sig mot mindre- och medelstora livsstilsvarumärken.
Thomas Andersson var tidigare med och drev varumärkesbyrån Planet Creative, med kunder som Bredbandsbolaget, C-More, Hornhuset, Sturehof och Riche med flera, men lämnade byrån 2015. Förra året var Thomas Andersson konsult på Blocket där han var ansvarig och ledde arbetet med ta fram den nya visuella identiteten. Gustav Ström lämnade Happy Socks i våras efter sex år som executive art director.
– Vi vill hjälpa varumärken med den kreativa processen, från idé till produktion. Ett alternativ till in-house för dom som inte än har resurserna. Vårt mål är att bygga långvariga relationer med våra klienter där vi blir en del av teamet snarare än "den-där-byrån, säger Gustav Ström i en kommentar.
I ett pressmeddelande säger byrån att de jobbar efter vad de kallar "feel good, look good-principen".
– Låter som en klyscha men det viktigaste av allt är att vi mår bra och har roligt tillsammans. Det smittar av sig även hos våra kunder och våra jobb. Det är därför man ska jobba med sina kompisar. Livet är för kort att inte göra det. Skit i vad alla andra säger, säger Thomas Andersson.
I dagsläget jobbar byrån mot olika typer av kunder inom livsstilssegmentet som t ex The Cords & Co, DePalma Workwear och DRKN. Moi Moi kommer jobba med alla delar av den kreativa processen, från idé till förverkligande.