Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Här är Triggers första kund

Publicerad: 14 Oktober 2016, 08:48

Dora Streiffert, vd Trigger, och Kari Traa reklam.

Foto: Pressbild/Kampanj

Norska sportklädesmärket Kari Traa satsar stort på den svenska marknaden – med hjälp av nyetablerade Trigger Stockholm.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerTriggerReklam

Den prisade norska reklambyrån Trigger öppnade kontor i Sverige i september. Nu presenterar byrån sin första stora kund.

Det är det norska sportklädesmärket Kari Traa som kommer att etablera sin position allt mer på den svenska marknaden.

– Kari Traa omtalas som en “bubblare” i den svenska sportmodevärlden, men nu ska vi ut ur bubblan och visa vad varumärket verkligen står för, säger Sissel Himle, marknadschef på Kari Traa, i en kommentar.

Trigger i Oslo samarbetar redan idag med Kari Traa. Förra året utvecklade reklambyrån det hyllade projektet ”Trollfighter” där Kari Traa hjälpte norska tjejer att bekämpa sina nättroll. Trollfighter nominerades nyligen till priset för världens bästa PR-kampanj i Global SABRE Awards.

Ansvaret för Kari Traa ligger hos Trigger Stockholm, som samlat ett team från både det norska och svenska kontoret för att ge Kari Traa full kompetens från båda marknaderna.

– Vi använder de personer som har bäst och mest relevant kompetens, oavsett om de sitter i Stockholm eller Oslo. Det är så Trigger kommer arbeta framöver, säger Dora Streiffert, vd på Trigger Stockholm.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerTriggerReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.