Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

HärjedalsKök väljer Jo Kommunikation

Publicerad: 7 Februari 2018, 14:38

Köksleverantören HärjedalsKök väljer Umeåbyrån Jo Kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Byråval

Jo Kommunikation får helhetsansvar för HärjedalsKöks kommunikation. Enligt ett pressmeddelande är en stark faktor bakom att varumärket valde Jo att byrån har en bred representation av olika nationaliteter anställda.

– Precis, Sverige är ett fantastiskt land med alla möjliga olika människor och då tycker vi det är viktigt att ha olika perspektiv bland oss som jobbar med att kommunicera. Detta såg HärjedalsKök som ytterligare en styrka hos oss och vi är otroligt stolta att få det här förtroendet, säger Edel Puntonet, vd för Jo Kommunikation.

Marknadskommunikation i digitala medier kommer att stå i centrum för samarbetet.

HärjedalsKök grundades för 23 år sedan och omsätter i dag 155 miljoner kronor.

– Sedan starten har HärjedalsKök vågat tänka annorlunda, och utmanat en annars ganska traditionell bransch. Vi är lite av en uppstickare bland köksleverantörerna och därför känns det superkul att samarbeta med en annan äkta norrländsk uppstickare som Jo Kommunikation. Vi blev riktigt imponerade av jo-gänget och vi är övertygade om att de kommer hjälpa oss att växa ännu mer, säger Mattias Forsman, marknadschef på HärjedalsKök.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Byråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.