Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Hemköp till Åkestam Holst

Publicerad: 19 januari 2017, 08:23

Foto: Pressbild

Hemköp lämnar M&C Saatchi för Åkestam Holst. I uppdraget ingår bland annat att ta fram position, koncept och kommunikationsstrategi.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstByråval

Åkestam Holst har lämnat en händelserik höst bakom sig. Bland annat valde de att bryta med Tre för att ta in Tele2 som ny kund. De har hyllats för sina insatser för Ikea med bland annat reklamfilmer och sökordskampanjen ”Ikea Retail therapy”.

Nu vinner Åkestam Holst över Hemköp från M&C Saatchi som haft kunden sedan 2014. Hemköp har cirka 192 butiker över hela landet.

– Vi har gjort en gedigen upphandling och har hittat det vi har letat efter. Nu ser fram emot att fortsätta vår varumärkesresa tillsammans med Åkestam Holst, säger Lena Andersson, reklamköp på Hemköp, i en kommentar.

Petronella Panérus, vd på Åkestam Holst, säger:

– Efter en omställningsperiod under starten av 2016 har vi haft en fantastisk utväxling med många nya kunder och rekryteringar. Att börja det nya året med att ställa Hemköp till skaran, dessutom som första kund inom dagligvaruhandeln, gör oss väldigt stolta och glada.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.