Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Hjälporganisation till Doe Blomberg Gottberg

Publicerad: 18 november 2015, 12:12

Arbetsgruppen.

Oxfam väljer reklambyrån Doe Blomberg Gottberg. Uppdraget går ut på att få hjälporganisationenen att växa i Sverige.


Ämnen i artikeln:

OxfamDoe Blomberg Gottberg

– Som nya i Sverige är det viktigt för oss att bygga varumärke och berätta om hur vi arbetar för att utrota hunger och fattigdom. När Doe Blomberg Gottberg presenterade relevansmetoden förstod vi att de var rätt val för oss, säger Charlotta Almkvist, marknadsansvarig på Oxfam Sverige, i ett pressmeddelande.

Startskottet för samarbetet sker i samband med en gåvokampanj vid jul.

Oxfam jobbar mot fattigdom och finns i över 90 länder. De beskriver själva sin verksamhet som att de sjösätter livräddande katastrofinsatser, långsiktiga utvecklingsprojekt och internationella påverkanskampanjer.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

OxfamDoe Blomberg Gottberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.