Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Hjärnfonden väljer Nord DDB

Publicerad: 19 maj 2021, 07:54

Karl Skoog, marknadschef Hjärnfonden.

Marknadschefen Karl Skoog har valt en huvudbyrå som ska hjälpa organisationen att öka kunskapen och engagemanget kring hjärnan.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBHjärnfonden

För några månader sedan var Hjärnfondens marknadschef Karl Skoog i kontakt med ett antal byråer för ett långsiktigt samarbete. Organisationen har fram tills nu inte haft någon huvudbyrå för det kreativa, men gjorde ett antal projekt tillsammans med Reform Society.

Valet föll till slut på Nord DDB vars uppdrag bland annat blir att ta ett nytt grepp om kommunikationen och marknadsföringen med en ny varumärkes- och kommunikationsplattform. 

– Nord DDB erbjöd en stark helhetslösning med, reklambyrån samt Nord ID och Nord X. De vågar utmana oss på flera plan. Sen ska man inte underskatta betydelsen av personkemi. Jag har tidigare jobbat med människorna där och för mig spelar det mindre roll vad det står för namn på dörren. Det är en superkompetent och magisk arbetsgrupp vi fått, säger Karl Skoog till Resumé.  

Utmaningen för Hjärnfonden är att öka insamlingen samt öka kunskapen och engagemanget kring hjärnan och betydelsen av forskningen kring hjärnan. 

– Samarbetet är i gång och vi hoppas presentera det första resultatet relativt snart, avslutar Karl Skoog.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBHjärnfonden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.