Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 6 oktober 2020, 09:22
Göteborgsbyrån Cordovan Communication är Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster.
Ämnen i artikeln:
CordovanSom Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster blir Cordovans uppdrag att utveckla och leverera hela kedjan av kommunikations- och marknadsföringstjänster. Från analys och strategi till färdiga kampanjer och produktioner på en lokal, nationell och internationell nivå.
Byrån ska också ta ett helhetsgrepp kring strategisk kommunikation och arbete med bland annat varumärkesprofilering, marknadsföring och pr.
– Vi letade efter en samarbetspartner som arbetar med integrerad kommunikation och har kompetenser med både bredd och spets. Uppdragens karaktär kan komma att variera stort. Till exempel kan uppdragen handla om strategiarbete, studentrekrytering, kommunikationsinsatser för att stärka arbetsgivarvarumärket och aktiviteter för att utveckla högskolans profil med arbetsintegrerat lärande – något som vi är ledande i Sverige på, säger Maria Derner Kommunikationschef på Högskolan Väst i en kommentar.
Det nya avtalet gäller i två år, med möjlighet till förlängning vid ett eller flera tillfällen med upp till totalt fyra år.
Strategisk Projektledare: Ulrika Sohtell
Kommunikationsstrateg/Planner: Anders Werngren
Creative Director: Ola Lundin
Art Director: Madelene Hillman
Operativ Projektledare: Mia Hallberg
Copywriter: Ronnie Larsson Miles
Digital/Analog designer och producer: Andreas Johansson
Digital/Analog designer och producer: Daniel Petersson
Ämnen i artikeln:
Cordovan