Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Holländskt techbolag väljer digitalPR

Publicerad: 23 Januari 2019, 10:16

Den nordiska byrån digitalPR får pr- och sociala medier-uppdraget för den holländska gaming- och e-sportaktören Trust International.


Ämnen i artikeln:

Byråval

Uppdraget gäller för hela den nordiska marknaden, en marknad där Trust International har för ambition att växa kraftigt.

Trust International tillverkar och säljer livsstilsprodukter kopplade det digitala livet. Man har även ett dottervarumärke, Trust Digital, som fokuserar på produkter kopplade till gaming och e-sport. I digitalPR:s uppdrag kommer man att fokusera på just Trust Gaming. Globalt har Trust International en omsättning på cirka 500 miljoner kronor.

– Vi är glada över att samarbeta med digitalPR och deras branschexperter. De har en unik förståelse för det nordiska medie- och influencer-landskapet och förmågan att leverera pr, sociala strategier och relevant innehåll i toppklass. Vi är övertygade om att de är rätt partner för att fortsätta utveckla Trust-varumärket i Norden, säger Rogier Volmer, vd för Trust International.

– Trust International är ett världsledande företag som levererar prisvärda och kvalitativa produkter för tech- och gamingentusiaster, säger Mauritz Carlström, pr-konsult på digitalPR. Vi är stolta över att arbeta tillsammans med Trust och ser fram emot att stärka deras varumärke och närvaro i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Byråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.