Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Holmen väljer Identity Works

Publicerad: 27 november 2018, 08:28

Projektteam, från vänster till höger: Dan Herlin, Stina Sandell, Sandra Fors, Nikolaj Kledzik

Holmen har inlett samarbete med Identity Works flr att förstärka och vidareutveckla sitt varumärke.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksByråval

Identity Works ska i ett första steg utveckla en ny varumärkesplattform och visuell identitet åt skogsindustriföretaget Holmen.

– Ett starkt och sammanhållet varumärke är en förutsättning för att kunna stärka vår konkurrenskraft, driva vår affär och växa globalt. Inom Holmen har vi idag ett antal väldigt starka produktvarumärken som individuellt bidrar till vårt varumärke. Nu tar vi nästa steg för att skapa synergier mellan dessa varumärken så att de stärker varandra och samtidigt skapar värde till helheten, säger Stina Sandell, Hållbarhets- och kommunikationsdirektör, Holmen i ett pressmeddelande.

Varumärkesprojektet beräknas vara klart för aktivering hösten 2019, medan det visuella utrycket beräknas vara klart redan i vår.

– Holmen är ett enormt spännande bolag vars verksamhet vilar på ett gediget hållbarhetsarbete, Vi kommer metodiskt se över, förena och stärka Holmens varumärkesberättelse och visuella identitet, för att på bästa sätt hjälpa koncernen att växla ut på sin starka hållbarhetsprofil och sina världsledande produkter, kommenterar Dan Herlin, Client Director på Identity Works.

Projektteamet:

Stina Sandell, Hållbarhets- och kommunikationsdirektör, Holmen
Dan Herlin, Client Director, Identity Works
Sandra Fors, Brand Strategist, Identity Works
Nikolaj Kledzik, Design Director, Identity Works

Ämnen i artikeln:

Identity WorksByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News