Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Holy Comms ställer om erbjudandet

Publicerad: 3 Januari 2020, 07:39

Fredrik Kruse

Foto: Håkan Målbäck.

Holy Comms positionerar sig som ett flexiblare altermativ och blir Market-as-a-Service-byrå.


Ämnen i artikeln:

Holy Comms

Holy Comms etablerades under 2019 och har jobbat med aktörer som Budbee, Greenpeace, Midroc och Advania under sitt första verksamhetsår. Hitills har fokus legat på marknadsföring och PR.

Nu blir Holy Comms en så kallad MaaS-byrå (Marketing-as-a-Service). Vilket möjliggör för kunderna att in stöd när de behöver, istället för att vara låsta till en fast lösning.

Fredrik Kruse efterträdde Lisa Kruse som Holy Comms vd och den 1 december. Han kliver också in som delägare i bolaget och kommer senast från en interim COO-roll på SEO-byrån Torget Updated, efter drygt tio år i rekryteringsbranschen. Bland annat var han vd och delägare av dåvarande Stockholm Headhunting, ett inriktat mot tech, och COO på den tjeckiska startupen Techloop som digitaliserar techrekrytering.

– Trots att kommunikation spelar en nyckelroll i de flesta företags digitaliseringsresor är branschen förvånansvärt statisk, sett till erbjudande. Alla kan inte, eller vill inte, betala tvåhundratusen för en workshop som resulterar i en PowerPoint med några ord eller en färg som ska tas ut i verkligheten, säger Fredrik Kruse i en kommentar.

Han anser att kommunikationsbranshen har mycket att lära mycket av techbolagen.

- Techbranschen var snabba med att se värdet i att erbjuda sina tjänster as-a-service. Det gav dem möjlighet att utvecklas i takt med marknaden, men även redskap för att verka så kundnära som möjligt. Konkret innebär MaaS att kunderna i princip kan drag-and-droppa sin egen lösning. En flexibel utgångspunkt ger dessutom svängrum för löpande utveckling - tillfredsställande resultat är inget man ska vänja sig vid.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Holy Comms

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.