Byråval
Holy vinner Fazer
Publicerad: 10 mars 2020, 07:50
Första konceptet som rullas ut inom det nya samarbetet är är ”Ingen lagom choklad” för Fazer Blå
Foto: Fazer / Holy Agency
Fazer har valt Holy som ny reklambyråpartner för en satsning inom konfektyrkategorin.
Fazer har många kända varumärken inom konfektyrkategorin, som Fazer Blå, Tyrkisk Peber, Tutti Frutti, Dumle, Kina och Geisha. Nu vill man ta nästa steg och utmana om positionerna på marknaden. För satsningen har man valt Holy som ny reklambyrå. Holys uppdrag omfattar allt från strategisk rådgivning, till framtagning av kreativa kommunikationskoncept och kampanjer.
Första konceptet som rullas ut är ”Ingen lagom choklad” för Fazer Blå. Där Fazer på ett underhållande sätt kommer visa att Fazer Blå är ett bättre val än de ”lagom-goda” alternativen.
– Vi vill på ett underhållande och finurligt sätt utmana lagom och inspirera alla att få mer ut av livet, genom att exempelvis äta riktigt god choklad. När man ska njuta, då ska det verkligen vara gott, inte bara lagom-gott, säger Stefan Petri, marknadschef på Fazer, i ett pressmeddelande.
Samarbetet med Fazer är ett av flera uppdrag inom FMCG-kategorin som Holy tilldelats under de senaste åren, vilket enligt Holy är ett resultat av en uttalad strategisk inriktning mot FMCG. På Holys kundlista finns även bland annat Resorb, Bonaqua, Fanta och Mer.