Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Holy vinner Resorb

Publicerad: 28 Juni 2016, 11:17

Foto: Kampanjbild/Resorb

Byrån Holy blir vätskeersättningsproducentens reklambyrå. Här är första kampanjen –och ambitionen tycks vara att tvätta bort stämpeln som bakisprodukt.


Ämnen i artikeln:

HolyNestlé

– Vi ville ha en mer flexibel reklambyrå, någon med öronen mot marken som kunde ta varumärket in i en ny digital era, och hittade det i Holy, säger Maria Roeck Hansen, senior brand manager Nordic på Nestlé i en kommentar om byråvalet.

Samtidigt kommer man ut med Holys första kampanj för Resorb, där man lanserar Resorb Balance – en ny produkt där man adderat C-vitamin och Zink för att få fler effekter för immunförsvaret. Man breddar alltså användningsområdet.
– I stressen mellan jobb, barnhämtning och träning är det lätt att glömma bort
vätskebalansen och det kan göra att man blir trött och hängig, samt får huvudvärk. C-vitamin och Zink är även bra för hud, hår och naglar samt ett normalt
immunförsvar, fortsätter Maria Roeck Hansen.

Kampanjen går i tv, utomhus och sociala medier.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

HolyNestlé

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.