Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 16 november 2015, 12:35
Honesty blir ny reklambyrå åt Länsförsäkringar. Därmed upphör samarbetet med TBWA som pågått sedan 2013.
Uppdraget går ut på att tydliggöra varumärket, kommunicera vad som kan vara nytta med lokalt kundägda företag och skapa attraktiv kommunikation.
– Valet av Honesty känns klockrent. De visar hög kreativitet och har under pitchen varit både insiktsfulla och lyhörda för vår verksamhet. Vi har en över 200-årig historia där de grundläggande idéerna är lika giltiga idag som de var då. Det som förändrats är kommunikationslandskapet. Honesty känns därför som den självklara partnern i arbetet att bli mer digitala och agila i vår kommunikation, säger Fanny Wallér, som är kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar, i ett pressmeddelande.
Länsförsäkringar består av 23 lokala länsförsäkringsbolag med egna reklambyråer. Honesty blir byrå för Länsförsäkringars gemensamma kommunikation och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.