Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Honesty och Lyko återupptar samarbetet

Publicerad: 27 Januari 2020, 13:22

Walter Naeslund, Kalle Eliasson, Julia Anjou.

Foto: Pressbild

Honesty vinner Lykos byråpitch och blir återigen e-handlarens huvudbyrå.


Ämnen i artikeln:

LykoKalle EliasonHonesty

E-handlaren Lyko gick under hösten ut i pitch för att hitta en ny reklambyrå. Tidigare har Lyko anlitat Honesty som huvudbyrå. När Walter Naeslund tillsammans med Julia Anjou i november köpte ut Honesty från de gamla delägarna och startade en ny byrågrupp, beslutade Lykos marknadschef Kalle Eliason för att släppa in Honesty i pitchen. 

Nya Honesty har nu gått vinnande ur pitchen och är återigen Lykos huvudbyrå.

LÄS MER: Honestys delägare köps ut – Walter Naeslund och Julia Anjou startar byrågrupp 

– Det är klart att Honesty kom in i den här pitchen i uppförsbacke, men när krutröken skingras så är det idén och förmågan att genomföra den som räknas. Nya Honesty presenterade en annorlunda lösning som imponerade både strategiskt och kreativt. Deras nya erbjudande och sättet de genomför det på känns överhuvudtaget väldigt rätt 2020, säger Kalle Eliason i ett pressmeddelande. 

Walter Naeslund kommenterar:

– Jag tror att framgången för Kalle och resten av teamet på Lyko ligger i att de drivs av idéer och är effektiva beslutsfattare. Jag är otroligt glad över att vi delar samma vision om framtiden för Lyko och för kommunikation i stort. Det är det finaste kvittot jag kan få på att vi har tagit ut rätt kompassriktning med nya Honesty. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

LykoKalle EliasonHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.